søndag den 4. august 2013

Føroyar "hashtag" 2

Gay Parade


Ja sørme om de ikke har en Gay Parade på Færøerne?!?! Hahah åh ja - og det skulle vi da ikke gå glip af! Nope. Så vi hørte et band som sang 7 sange og i HVER ENESTE SANG var ordet "Homoseksuel" ja så meget forstod jeg.. De sang på Færøsk.. Men sangene var faktisk vildt gode. Jeg ville i hvert fald ønske jeg ikke var sammen med mine forældre så jeg kunne give den lidt gas hæhæ. Selvom der var nu ikke så mage der virkelig gav den gas, men de sang da med og så glade ud, hyggede sig og drak.

//^Hver og en af deres sange handlede om at være bøsse^, 
og der var sådan en midaldrende mand som vuggede lidt vildt med lukkede øjne og et lumsk smil
 til alle deres numre haha - jeg blev så glad af det//


Selvom vejret var pænt DÅRLIGT så var der stadig massere af folk.
Unge som gamle. Tykke som tynde. Høje som lave. Homoer som hetroer.
Det var bare sååårh hyggeligt. Har vi Gay Parade i Danmark?? Hvis ikke må det være en fejl for det er seriøst fedt og folk havde sådan nogle forskellige farvede roser og flag. Cool, cool.





- og så var der noget andet lidt sjovt! Fordi, ja, altså, ser du. Ingen var glemt! Heller ikke de døve! Der var en tolk. Eller ja en tegnesprogstolk. En oversætter... ehmm...  En dame som lavede tegnesprog når nogle holdt tale eller gav info. Hahah - og vi så hende flere gange til andre begivenheder under Olaifesten. Den samme rødhårede chick i blåt tøj. Hun tjente nok nogle gode penge.






7 kommentarer:

  1. Haha hvor lyder det sjovt.. og lidt underligt.. :p

    knus
    mariapicardkai.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Det lyder fantastisk! Har altid gerne ville opleve en gay parade :)
    - jeg har skrevet et lille efterskole indlæg, tjek det gerne ud :)

    clumsysilhouette.blogspot.dk

    SvarSlet
  3. svar på dit "er der gay parade i DK"-spørgsmål:
    Jo der er gay parade i DK. lige før sommerferien var der Aarhus Pride (i Aarhus, tænk engnag hva ;P) som var der for andet år i træk. der er vidst snart Odense Pride (i Odense. surprise?) og så er der jo så også Copenhagen Pride som er lidt mere populært som du nok kan gætte dig til, da KBH er en mere "Homo-venlig-by". Du kan sikkert læse mere om det inde på LGBT's hjemmeside eller noget går jeg ud fra... Vidste faktisk ikke at der var gay parade oppe i færøerne o.O -det er da ikke fordi at der er så mange der bor der oppe vel?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmm vil du med mig til Gay Pride Århus næste gang??

      Slet
    2. ja måske, det er først om et år (eller, 10 måneder +/-) så ved ikke endnu om jeg kan du ved ;P

      Slet