lørdag den 3. august 2013

Føroyar "hashtag" 1

Biografturen (meget lang aften=meget langt indlæg)

Allerede første dag på Færøerne fik jeg en på opleveren!! Min grandkusine Erla er lidt af en rebel (uguguhuhuhuhaaa!) - ryger, sniger sig ud efter sengetid, kysser mange drenge og ja alt det der badgirl-fidus. Men hun spurgte om jeg ikke ville med i biografen. OG JO FOR SATAN HVEM VIL IKKE DET?? Men vi skulle også have hendes postkasse-rød-håret-gravide-smoker kusine med. Skønt nok (hun er kun 16 år, altså omg.. men Erla bildte mig ind at man ikke kan få foretaget abort på Færøerne, og hun kendte 5 andre på den alder som også var med rogn så altså hallååå totally normal...)..

Vi blev hentet klokken 21 stykker af en ok læx bil og der sad The Knocked Up Cousin og en eller anden dude på forsædet og røg. De hyggede sig gevaldigt, hørte HØJT musik (noget med suck my fucking dick) og snakkede volapyk-færøsk. Erla kunne godt forstå det, men var ikke med i deres lille fest på forsædet. Sang bare med og røg.

Ham duden (ja jeg fik altså aldrig fat i de to's navne..) han kørte bare rundt i Torshavn in a fucking eternity. Srsly - og det er jo ikke fordi man kan køre SÅ vildt mange stæder hen.. Altså lad os bare sige det er begrænset.. Så vi kørte og kørte og kørte OG KØRTE i ring og ring og RING! Jeg blev mega utålmodig til sidst.. Følte mig rimelig sej i starten faktisk. In a car, smoking (okok jeg røg ikke, but still), the music's loud and we were driving kind of fast (i forhold til de MEGET smalle veje) and it was dark outside. 
.. Så pludselig! drejede han ind og parkerede. Sådan, hov hvad sker der nu?? Han steg ud. Gurls hvorfor smuttede han? Nånå hæve penge i orden. Bag efter kørte vi igen!! There is no end to it ohmaGARDY.

Men så ENDELIG kørte vi til biografen. Købte vores billetter til The Lone Ranger. Den kostede 95 kroner! Ja og ved du hvad vi gjorde efter billetkøbet? Købte slik? Nejnej.. Vi satte os ud i bilen og kørte IGEN. Ajjmen altså og det var totalt uden formål.. 

Da klokken så nærmerede sig 23 kørte vi tilbage købte slik og satte os ind i en MINI-MINI biografsal. Folk de sad bare og sms'ede og snakkede i telefon MIDT UNDER FILMEN.. Og det var lige meget. Fuldstændig ligegyldigt. 


Puha orker ikke mere nu.......



//Sofia er mesterfotograf//

Ingen kommentarer:

Send en kommentar