søndag den 14. juli 2013

Summer house vs summer cottage

Vores lærer (Hans) Nicolai har belært os med at vi aldrig må sige "summer house" men vi skal bruge udtrykket "summer cottage" - hvad er det for noget?
Jeg tror bare det er en eller anden fiks idé han har fået - man kan sgu da godt bruge summer house!! Summer cottage er, så vidt jeg har forstået, noget hytte-agtigt - hvorimod et summer house er mere hus-agtig... Nogen gange irriterer han mig sådan med alle sine underlige udsagn og udmeldinger... Han tager tit fejl, og så rettede jeg ham jo. Men det var han ikke så vild med, og det var resten af klassen heller ikke.. Hæhæ... Men når han siger "de uDskrevne regler" syv gange i en time bliver det altså uudholdelig! Det hedder jo for pokker "uskrevne regler" !!! Reglerne er jo ikke blevet ud-skrevet fra printeren?! iieyh altså Nicolai.. Og han blev VED med det så det må være fordi han ikke er klar over det..

Nåh nok om det - det kan være Majse skriver et indlæg om det med at rette Nicolai, når jeg tager til Færøerne.. Det vil jeg foreslå hende!

//fra haven//

Aaarhehrehrheadfgg vi skal snart ud af døren! Stress på! Bare kast alt i kufferten - det er fint nok! Ihh det kan ikke være der! Der skal mases! Ajhj jeg glemte at børste tænder... OG jeg har allerede pakket tandbørsten ned!! - og jeg vil ikke åbne kufferten igen det går bare galt! Hmm... Der står stadig én tandbørste, som er blevet brugt af to andre i forvejen... Gæstetandbørsten ehhm.. Det er fint jeg bruger den alligevel! Solbrillerne! Hvor er de?? Hos Sasja! Sasja er ikke hjemme! Hendes Ulf er der nok.. Løbe, løbe. "Hov! Hej Ulf - tager lige mine solbriller!" Ulf står måbende... Ud i bilen og afsted!

//Far, miiig og Sofia//

Der var pool - det er så fornemt når der er pool i sommerhuset. Min mor og far lejer ALDRIG sommerhuse med pool, men det gjorde min mormor og morfar altså - så det skulle udnyttes!
Min morfar fortæller den her historie med hans dykkerbriller HVER sommer! Den samme igen og igen.

"Jeg havde købt nogle nye dykkerbriller. Første gang jeg skulle i havet og bruge dem tænkte jeg hele tiden: Husk at åben øjnene!! Så svømmede jeg ud og der kom en kæmpe bølge lige mod mig. Jeg skulle huske at åbne!! Husk at åben! og så åbnede jeg sgu munden i stedet for øjnene! HAHA"

Same old story every summer. Jeg elsker den!

Men jeg er faktisk ikke rigtig så vild med vand... Jeg HADER at få vand i ørerne og er lidt bange for vand.. Det skræmmer mig sådan.. Men jeg er ret stolt af mig selv for jeg dykkede! JA jeg fik hovedet under vand! Er jeg ikke sej? Og jeg svømmede nogle meter under vand!!! Jeg dansede under vand!! Jeg sang under vand! Hvor godt er det ikke lige??? .. Fuck jeg er modig...

//Sofia gad ikke gå selv//

//Sofia gad ikke nusses//



Vi fjollede rigtig meget på stranden hele ugen - løb rundt, badede, hyggede og sang! Se hvor meget fis vi lavede altså! Håhå!


- og vi skulle selvfølgelig også ned at se solnedgang! Stranden lå, sådan, 5 minutter væk fra vores sommerhus! Så wuuhuu! Uh og jeg var ude at løbe i bare tæer! Mega nice - og jeg var fandme hurtig! Og bagefter kunne man lige dØp' tæerne i havet. That was just haleluja!

//Familie kaos...//

"Det er sidste chance for at se en solnedgang her! Kom så unger!" ned på stranden i højt humør... vi nærmer os.. BUM.. Hvor fanden er solen?...?? Solen er blevet væk! Jeps den var væk.. Så vendte vi sgu om igen - det gad vi ikke finde os i!

//De fire blondiner.. Smukke kusiner, smukke sofia - og mig haha//

Jeg skiller mig ud... jeg ved ikke hvad det er.. Jeg ligner bare ikke de andre så meget.. Det er såh underligt! Og jeg har aldrig tænkt over det før nu... Vi tog en hel række billeder af os fire stillet op sådan og jeg er bare anderledes.. Sådan det sorte får... Hahha ej - er det bare mig som er fjollet nu?

Jeg læste også rigtig meget i min bog "Heaven" den sidste bog i min serie! OGOG jeg fik den bare ud af det blå! Ham den flotte sorte kæreste gav mig den! Uden jeg havde bedt om noget.. Jeg var lykkelig iih altså det var næsten alt for meget! Men den er på engelsk hvilket faktisk er vildt godt for hovedpersonen er ikke så irriterende som på dansk haha!

- og jeg var ude HVER dag for at ligge i solen og bade i solens stråler.. jeg blev også rød.. øvs..

Nogle dage åd jeg vildt meget mad - og andre dage næsten ingen mad... Uh de dage med meget mad 
jeg ELSKER mad!
Fish'n'chips
Kage
Laks
Mors gryderet
Jordbær
og jeg kunne blive ved!



//Rippet morgenbord//

Vi var også i Løkken. Så var vi inde i Løkkens Bolcheri - og guess what? En vildt cute fyr stod og kastede med varm sukker-masse. Aww! Og mums! .... (ad det lød som noget fra Vi Unge - undskyld!) 
Anyway - jeg prøvede ikke at tage billeder af ham too obvious... 

//Sød//

WOW nu må jeg stoppe med at skrive, er du vimmer det her er langt... 

Okay hurtig! Ellers spillede vi spil og holdte sølvbryllup!

//Miss* Fifi//

//Gave//



Og her til sidst så kommer der bare lige tre underlige ting jeg så..

- Nogen som havde medbragt sit eget sand til stranden?? WHAT?
- Nogen som gik tur med hunden... Eller hunden gik, mens ejeren kørte i bil ved siden af...??

- EN HUGORM! JEG SÅ EN FOR REAL SLANGE EN METER FRA MIG.


SLUT - night night niggah

2 kommentarer:

  1. Ej hvor lyder det altså bare hyggeligt, jeg elsker også pools i sommerhus, har selv kun prøvet det to gange, det var luksus, haha.
    Men det lyder da som en rigtig god tur, med mange sjove (og underlige) oplevelser :)

    knus
    mariapicardkai.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for kommentaren!
      Hihi ja det var en rigtig god tur og poolen blev udnyttet :D

      Slet