mandag den 8. juli 2013

Sing along (bare for 50 år siden)

Da jeg skrev før, at jeg hørte noget musik nu, tænkte jeg at jeg ville fortælle om min musiksmag. Jeg hører nemlig musik fra dengang der fandtes god musik. Langt det meste af det musik jeg hører kommer fra 60'erne, og så er der lige nogle få yngre. Desuden er nyt musik musik fra efter 1962, hvor det guddommelige band The Beatles kom frem, og ændrede musik for altid. Nyt musik er i følge Rebekka musik fra 2013.

Rebekka har lavet dette indlæg for noget tid siden. Og som hun har skrevet på rigtig Rebekka-vis "Føler de her sange in ma' soooul!", og ved i hvad? Jeg føler også de her sange in ma' soooul.

Håber I vil høre til dem, også selvom det måske er en anelse ældre end det I plejer at høre.









Den sidste her er nok den fedeste sang nogensinde. For det første handler den om det stof 2 af medlemmerne fra The Beatles tog, nemlig LSD (Lucy in the Sky with Diamonds). Dette stof er nok noget af det mest giftige man kan tage, og det der sker er at man kommer i en psykotisk tilstand. Her er det nok bare at se videoen og prøve at oversætte teksten for at vide hvordan de havde det. Desuden blev en del af Beatles sange gjort ulovlige (herunder denne), da de skjult omhandlede stofmisbrug.

Men prøv lige at se hvor glade de alle sammen ser ud. Der er da dejligt at høre på!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar