tirsdag den 23. juli 2013

Goodbye my lover, Goodbye my friend



Efter denne dejlige lange (læs: lidt for korte) sommerferie tager jeg på efterskole. Mere præcist Ranum Efterskole.
Spørg mig lige om jeg er klar !
Hva' så er du ready Eddy?
Njarr.. Næh. Nope. Nej. NIXEN BIXEN, KAREN BLIXEN!
Srsly jeg glæder mig ikke engang... Er jeg spændt? Yeeh sure. Men går jeg amok og tæller ned? (19 dage..).. Faktisk gør jeg det omvendte. Tæller op? Ehh ja.. jeg håber tiden går langsomt så jeg får mere tid.
Jeg har slet ikke styr på mine ting og sager. Jeg har ikke været på efterskole-shopping endnu. Jeg har ikke engang tjekket hvad jeg mangler! (okok regntøj og sportstøj.).

Jeg føler allerede en trang til at komme tilbage i Lisbjergskolens trygge rammer. Høre en af viceinspektør Mogens' dårlige jokes (som ikke er så dårlige). Snakke med Nicolai om hans nye dame. Kramme Lone.
Tage hele min klasse med og mindes. 
Være med i 8. klasses undervisning (eller den kommende 9. klasse - de vil altid være 8. klasser for mig), se om Nicolai er tilfreds med dem (vi var de bedste.. stakkels 8. klasser..).
Alt det og meget mere...

Jeg kommer til at længes efter og savne mine venner helt forfærdeligt.. Jeg kommer til at savne min gode klasse som nu er delt i, hvad?, 23 stykker. Vi var jo som en flok. Vi er jo flok-dyr og klassen var min flok. Min familie er selvfølgelig også min flok. Forskellen er bare at min klasse var min flok.. og min familie bliver jo ved med at være samlet når jeg er på weekend, ferier og når jeg er færdig med mit år.. Men Lisbjergskole-flokken bliver aldrig hel igen..

Jeg er spændt på nye omgivelser og nye oplevelser! Men jeg ville ønske jeg kunne pakke mine venner med i kufferten. Jeg har de bedste omkring mig og kan ikke forstille mig dejligere mennesker og venner..

Jeg er bange for ikke at passe ind.. Ikke at blive accepteret... Jeg plejer ikke have probss med sådan noget. Men hvad nu hvis jeg får det nu? Nu hvor jeg er alene.. Mest af alt er jeg bange for ingen fatter min humor. Det ville jo være helt igennem TRAGISK!
Jeg er også bange for at ændre mig. Hvad hvis jeg kommer hjem og ingen kender mig? Måske synes de jeg er blevet kedelig, underlig, for seriøs eller bare træls.
Hvad hvis jeg får den der "Jeg ved ikke engang hvem du er længere" ...
At ændre mig har jeg ikke lyst til! For meget i hvert fald.. Jeg vil gerne være mere selvsikker, selvstændig og uafhængig. Jeg vil gerne være mester i engelsk og dans (ja dans). Jeg vil gerne være klar til gymnasiet og peges i den rigtige retning. Vide hvad jeg vil med mit liv. (ikke fordi jeg ikke har nogen idé om hvad jeg vil - jeg har for mange idéer).
- og alt det tror jeg efterskolen kan give mig

6 kommentarer:

  1. Årh, forstår dig alt for godt!
    Dog skal jeg selv først til at i 9., men allerede nu er jeg helt bange for hvad der skal ske efter! Håber at du får det bedste år på efterskolen, med de dejligste minder & nye venskaber! & selvfølgelig kommer du til at passe ind, du er jo en skide sød pige! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Michelle! Dine kommentare gør mig altid i bedre humør<3 :))
      Jeg er virkelig glad for at du gad læse hele min lille roman - jeg blev bare ved og ved med at skrive.. (jeg var ved at tude lidt også omg..).
      Du er også bare skide sød! :o)))

      Slet
  2. Hej jeg har en give-away kørende på min blog
    håber du har lyst til at deltage.

    http://janelindenberg.blogspot.dk/2013/07/giveaway-no-1.html

    SvarSlet
  3. jeg kan godt følge hvordan du har det, jeg har haft det på præcis samme måde i forhold til det med, at blive accepteret, og hvad nu hvis de ikke kan lide mig. Men sådan må du slet ikke tænke, på en efterskole passer alle ind, vi er forskellige og man skal bare lige først finde sin plads. Jeg er sikker på det bliver super fedt, jeg har selv to venner som har gået på Ranum efterskole, og den lyder helt fantastisk og spændende!! Der er vist også rigtig mange mennesker, så mon ikke der er nogle der kan lide dig, det er jeg i hvert fald helt hundrede på! Bare husk og være dig selv, det er det vigtigste.

    jeg kan også godt følge dig i det med, at man er bange for ens gamle venner ikke vil kunne kende en, og alt det der, men altså.. husk de rigtige venner er der også når du kommer hjem! :)

    Forresten så synes jeg det gik meget godt med dit indlæg! ;)

    Tusind tak for den søde kommentar på min blog, den gjorde mig virkelig glad!!
    Jeg håber du får et fantastisk år på efterskolen.
    Du spurgte om hvilken efterskole jeg skulle på, og jeg skal på Risskov efterskole.
    Følger dig nu over google, og vil forsøge, at følge dig over bloglovin.
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op! Hvor er det helt vidunderligt at se du har brugt så lang tid på kommentaren :))
      Jeg tænker også at man kan virkelig starte forfra med alle de nye mennesker som heller ingen kender og lære nye sider af sig selv, men man skal selvfølgelig stadig holde fast i den man er.
      Ej hvor dejligt at du kender nogle som har gået der - og at de har gode erfaringer med stedet. Det er ret betryggende :))

      Selv mange tak! Du fortjener det din blog er virkelig fin! Jeg kender faktisk ingen der skal på Risskov, men det ligger ikke så langt fra hvor jeg bor :)

      Knus<3

      Slet