tirsdag den 28. maj 2013

Upassende med stort U

Nu skriver jeg om et super upassende emne.. Men jeg er også selv engang i mellem lidt upassende og underlig sååå det.. Det er et emne hvor man tænker "wallah seriøst hold det for dig selv tøs..." men nej! Så hvis du tror, du kan holde til det, så læs bare videre - hahah det skal nok bliver godt!

Jeg vil dedikere et indlæg til dam dam ... menstruation! 


Fordi det er fandeme bare træls, underligt og ganske komisk, faktisk.

Der er forskellige udtryk som bare er for langt ude men fucking fede, også fordi det er jo ikke fedt at sige "menstruation" - det er også et herre svært ord. Så prøv lige at læs dem her (nogle bedre end andre)

- Russere i opgangen
- Kødsovs
- Ketchup
- Rød tråd i symaskinen
- Den røde løber

- Rød tråd i symaskinen
- Jeg surfer på Det Røde Hav (min yndlings, siger det selv hehe)
- Jeg har besøg fra Rødby
- Der er rødbeder i madkassen
- Tante Rød er på besøg

- Rødbede skede


Ja jeg har researched! Der er mange udtryk - mange flere end her også. Hvad kalder du det?


I nat vågnede jeg og havde SÅ ondt som jeg aldrig har haft ondt før! (Udover den første gang jeg fik min mens og så skulle handle ind og blev nødt til at gå foroverbukket rundt..). Jeg kunne slet ikke sove, det var virkelig forfærdeligt, jeg kunne ikke finde en god måde at ligge på og vendte og drejede mig. Jeg plejer faktisk aldrig have smerter. Det rør mig slet ikke at jeg er ude at surfe på det Røde Hav (hvilket jeg er meget taknemlig for - Jesus min følgesven, jeg takker). 


Den her kasse med bind, tamponer og hvad der ellers hører til, står i lærernes kopirum på vores skole. Vi har i dag, for sidste gang, været nede og hente et bind i denne kasse. Den er rigtig sjov, der er alt hvad hjertet kan begære indenfor bind! Men bind er bare så irriterende... Det føles lidt som en ble eller et eller andet.. Har jeg ret? - og lad os slet ikke begynde med de tamponer, haha.

Jeg kan huske dengang, jeg ikke havde fået mens endnu og mange andre havde, ville jeg sååårh gerne have det. Jeg var så pokkers dum og uvidende.. Det er lidt som folk der siger "eej jeg ville ønske jeg fik bøjle" nej du ville fucking ej... eller "eeej jeg ville ønske jeg gik med briller" igen nej. Kan du følge mig?
Jeg troede simpelthen, at jeg blev mere voksen og sejere hvis jeg fik menstruation.. 

Den sidste ting jeg synes er værd at nævne om menstruation er, at drenge de har en forestilling om, at vi piger overdriver. Det er der sikkert nogle, som gør, men det er virkelig slemt. Især hvis man er en af dem, som har mange smerter.

- uh noget mere træls er trangen til fedt og sukker, mere uren hud og mange toiletbesøg.. 


Var det her indlæg for meget? Måske lidt for langt? Eller er det i orden at jeg lige kommer med sådan en bette en? 


11 kommentarer:

  1. Rød tråd i symaskinen er brugt to gange, den må nok være vigtig

    Du har desuden glemt.. Drukner i det røde hav

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahah ja det er et langt indlæg med lidt fejl. ;))

      Jeg drukner i det røde hav lige i øjeblikket...

      Slet
  2. Hej, jeg synes din blog er super fin og inspirerende! jeg følger dig nu, og det ville betyde meget for os hvis du også vil følge vores;)

    Knuzz Clara & Louise

    http://louiseogclarablog.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil i hvert fald kigge forbi med det samme :))
      - og tak for de søde ord<3

      Slet
  3. hahaha, ja.. Menstruation er noget lort - da jeg var lille glædede jeg mig nærmest til at det skete, troede at det var rigtig sejt.. Åh.. Håbløst.. - Men rigtig fin blog du har dig! :-) - behindtheattitude.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha ja tænk at man glædede sig.. altså.. ;))
      - og tak<3

      Slet
  4. Så gennemført indlæg Rebekka! (som altid) Fik lige smilet frem : )
    Menstruation er det rene helvede, for at sige det mildt. Da jeg var yngre, ønskede jeg det virkelig meget, for så følte jeg mig 'voksen'.. Suk.

    Knus Michelle ♥
    http://giveyourdaycolors.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih hvor er det dejligt at læse at jeg kan få smilet frem hos dig!<3 :))

      - åh ja vi har vist alle haft det på den måde, os uvidende piger..

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. skal vi følges ? :)

    // http://mixedbows.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Følger jer skam allerede via bloglovin' men jeg går da lige ind og bliver fast læser via gfc :))

      Slet